Pomysł na dietę

Często stosowane i skuteczne diety to te nisko- węglowodanowe, czyli takie w których występują głównie białka i tłuszcze. Węglowodany, które znajdziemy na pewno w większości produktów, które spożywamy nie jest wcale łatwo wyeliminować z diety. Chodzi o to aby je ograniczyć, np. Kiedy na kolację zjadamy cos węglowodanowego typu ziemniaki, frytki, ryż a potem idziemy spać to wtedy tyjemy. Dzieje się tak dlatego, iż węglowodany jako nasze paliwo do życia podczas snu nie są intensywnie wykorzystywane a ich nadmiar organizm zamienia w tkankę tłuszczową- jako materiał zapasowy. Jeśli w ciągu dnia spożywamy wysoko energetyczne produkty a nie wysilamy się za bardzo, np. stale pracujemy na siedząco przy komputerze to wtedy także powiększamy „oponkę”.



Jeżeli więc chce się schudnąć to najlepiej omijać „jasne” produkty takie jak: ryże, wafle ryżowe, ziemniaki, makarony, no i do minimum ograniczyć spożycie chleba, szczególnie pełnoziarnistego. Jeśli nie możemy się obyć bez tego rodzaju pokarmu to najlepiej postarać się spożywać go po treningu i wysiłku fizycznym. Owoce też nie będą stanowiły menu, ponieważ zawierają dużo węglowodanów w postaci cukrów- glukozy i fruktozy. Da się z tym wytrzymać. Pradziadkowie w Polsce raczej nie spożywali owoców, na pewno nie w zimowym okresie i mimo to byli w młodości wysportowani i umięśnieni. Nie wolno pić kolorowych soków, zastępując je warzywnymi mającymi znacznie mniej energii. Ważne jest stałe spożywanie podobnych dań, bez eksperymentowania. Pobudza to do pracy tarczycę. Pokarmy jemy w odstępach 4-5 godzin. Szczególnie zadziwiającą cechą tej diety jest to, że wprowadzamy do grafiku jeden dzień w tygodniu w którym wolno jeść wszystko co tylko nam się podoba. Najlepsza będzie tu sobota, lub niedziela. Przez ten jeden dzień jesz wszystko, czego musiałeś odmawiać sobie w pozostałe dni tygodnia. Im więcej się zje tym lepiej i korzystniej. W ten sposób podkręcamy nasz metabolizm. To może wydawać się dziwne, lecz ten rodzaj diety jest stosowany przez tysięcy ludzi i co najważniejsze przynosi oczekiwane efekty. Musisz jednak wiedzieć, że nagle przestawiasz organizm na jedzenie niskokaloryczne, dlatego aby zaspokoić głód będziesz potrzebował takiego pożywienia zjadać więcej. Taka zmiana nawyków żywieniowych może spowodować na początku problemy trawienne typu biegunka (tu świetnie zadziała stoperan), lub wzdęcia i gazy- w takim wypadku dobrze do posiłku dodać trochę kiszonej kapusty. Warto także zwrócić uwagę na nabiał, który jest czasem bardzo energetyczny- szczególnie produkty na bazie śmietany. Lepiej więc zrezygnować z mleka, śmietany, jogurtów, kefirów, napojów mlecznych(przynajmniej do dnia odpustu, który obowiązuje raz w tygodniu).





Pamiętaj, że sama dieta nie wystarczy aby móc się cieszyć piękną, zgrabną sylwetką bez zbędnej tkanki tłuszczowej. Nawet jeśli uda Ci się zrzucić kilka kilogramów, to i tak nie uzyskasz świetnej sylwetki. Trzeba pamiętać również o aktywnym spędzaniu czasu wolnego. Jeśli podczas treningów stale coś Ci strzela w kościach, to może być znak, że w Twojej diecie brakuje krzemu. Sprawdź herbatkę krzemionkową Dary Natury w sklepie AleEko.pl.